International Trade, B2B platform

Om oss

  • NeoEpo Företag är registrerat i USA och är moderbolaget.

  • NeoEpo Indien Privat begränsad är det indiska dotterbolaget till moderbolaget.

  • För att veta vilka tjänster vi tillhandahåller, besök avsnittet " Vad vi gör? " .

  • För att veta vilka länder kunder vi betjänar, gå igenom listan med cirka sjuttio länder där vi tillhandahåller våra tjänster.

  • Känn de fyrtio plus språk som vi tillhandahåller våra produkter och tjänster på.

  • Proceduren vi följer för att underlätta transaktioner beskrivs i avsnittet " Hur det fungerar? " .

  • Säljare, känner till fördelarna med att sälja via oss.

  • Köpare, lär dig fördelarna med att köpa via oss.

  • För att komma igång med att använda våra produkter och tjänster, skapa ett inloggningskonto hos oss.

  • Kontakta oss om du har några frågor angående att göra affärer med oss.

  • Om du letar efter en anställningsmöjlighet hos oss, vänligen gå igenom lediga tjänster och tillämpa.


  • Varför startades NeoEpo Företag?

    Vårt företags grundare gillar matematik och programmering. Relaterat till grundaren, han arbetade tidigare med en statistisk arbitrage-hedgefondidé innan han startade detta företag. I färd med att skaffa kapital för sin hedgefond träffade han och hade en konversation med en äldre medborgare, som också var från hans alma mater, Indian Institute of Technology (IIT), Madras. Under det här samtalet föreslogs han att han skulle arbeta med något som hjälper samhället snarare än att bara tjäna pengar.

    Ovanstående förslag till grundaren fick honom att tänka. Han insåg utifrån sina egna erfarenheter att att hjälpa andra motiverar en individ att övervinna svåra situationer och lyckas. Med denna motivation bestämde han sig för att arbeta vidare projekt som påverkar samhället positivt genom hans arbete. Han insåg vidare att sättet att uppnå detta på en praktisk var genom att starta ett teknikföretag.

    Efter ovanstående utvärderade grundaren många olika idéer och kom till slutsatsen att småföretag uppfyller ovanstående kriterier. Det beror på att småföretag bidrar med en stor andel av Bruttonationalprodukt i vilket land som helst i världen. De ger också större delen av sysselsättningen i alla länder, mycket större än de stora företagen i världen. Vidare, efter omfattande affärsundersökningar, insåg grundaren att de står inför många problem som måste vara löst. Därför startades NeoEpo Företag för att hjälpa småföretag med teknologibaserade lösningar som är mycket skalbara och repeterbara.


    Varför heter företaget NeoEpo?

    Grundaren av vårt företag medan han letade efter ett namn på företaget ville att följande kriterier skulle vara uppfyllda

  • Beskriver vad företaget gör, vilket är handel.

  • Maximalt 6 latinska tecken krävs för att skriva namnet.

  • Kan uttalas med maximalt 4 stavelser.

  • Domännamn kan köpas inom rimliga prisgränser.

  • Tillgängligheten för domännamnet för olika länder, eftersom visionen för företaget är global från början.


  • Vårt företags grundare tyckte det var ganska svårt att hitta oregistrerat domännamn som uppfyller ovanstående kriterier. Han använde olika metoder för att komma med möjliga domännamn, som följande

  • Olika sätt att beskriva verksamheten.

  • Använd tesaurus för att hitta alternativ till kända ord som beskriver verksamheten.

  • Välja två eller tre olika ord som erhållits från ovanstående procedur och sedan skära, tärna och placera dem intill varandra för att bilda ett ord.

  • Slumpmässiga domängeneratorprogram.


  • Med ovanstående procedur erhöll han en kort lista över domännamn som ännu inte var oregistrerade. Ett av dessa kortlistade domännamn var NeoEpo. Det resonerade med vår grundare eftersom han tolkade det som 'Neo ' för 'Ny ', 'Epo ' för 'Epoch ' antyder era, dvs. ny era för handel, som beskrev hans vision för vårt företag väl.

    Vår grundare ville sedan kontrollera om det enkelt kan stavas. Därför gick han till sin mor och frågade henne hur hon skulle stava NeoEpo. Hon stavade det rätt. Därför registrerade han NeoEpo som företagets namn.

    Vad representerar NeoEpo Företag-logotypen?

    Den allmänna idén som NeoEpo Företags logotyp förmedlar är en plattform som ger information, idéer, insikter och förbinder människor från olika platser i världen för att underlätta handel. Olika detaljer i logotypen är som följer

  • Logotypens fyra kvadranter som omfattar världen representerar plattformen. Anledningen till att ha fyra kvadranter är att förmedla fyra riktningar - norr, söder, väster, öster.

  • Sliven som kommer ut från varje kvadrant i logotypen representerar att vårt företags strategier, utförande, affärsmodeller och produkter kommer att vara smidiga och dynamiska för att tillgodose våra kunders förändrade affärsbehov.

  • Pilarna som kommer ut från flisorna representerar vårt företags vision att ansluta människor från olika platser, ger information, idéer och insikter för att underlätta handeln.

  • Gapet mellan de fyra kvadranterna förmedlar att vårt företag kommer att bli flexibelt och anpassa sig efter till våra kunders affärsbehov.

  • Globen i mitten representerar visionen att vårt företag kommer att betjäna kunder från olika världens länder.

  • Linjerna globalt förklarar att vi anpassar och lokaliserar våra produkter och tjänster, enligt språk och kultur i det land vi driver.

  • Den röda färgen i logotypen representerar vårt företags energi, passion och positivitet när det gäller att betjäna våra kunder, växa vår verksamhet och uppnå våra affärsmål.

  • Den blå färgen i vårt företags logotyp förmedlar att våra kunder och investerare kan förvänta sig lugn, styrka och tillförlitlighet från oss.

  • Den gröna färgen i logotypen förmedlar att vi värdesätter hållbar tillväxt som är i harmoni med naturen, utvärderas med hjälp av parametrarna Miljö, Socialt ansvar, Företagsstyrning (ESG).


  • Hur kom du på logotypen för NeoEpo Företag?

    Grundaren av vårt företag insåg mycket tidigt, efter att företaget bildades, att företaget behöver en logotyp som projicerade för hela världen vad företaget gör och vad det står för. Därför hade han mycket olika idéer bilder för logotypen. Han försökte många olika sätt, som att rita den för hand, använda fotoredigeringsprogramvara, titta upp på olika sätt lagerfotowebbplatser etc. Liknar processen att få ett namn för företaget, försökte han skära, tärna och jämföra varandra bilder som han fick från olika källor. Men ingen av dessa bilder kom med det budskap som vår grundare ville förmedla om företaget via logotypen. Denna process var verkligen frustrerande för vår grundare. Det var då han insåg att han behöver idéer från andra människor för att komplimangera de idéer han hade. Därför letade han efter en designer som han kunde hyra för företaget.

    Under denna tid, en entusiastisk student från hans alma mater, Indian Institute of Technology, Madras, ansökte om en praktikplats. Vårt företags grundare genomförde initialt en intervju för en programmeringsuppgift för detta praktikansökande. I slutet av intervjuprocessen ombads sökanden att beskriva de hobbyer som nämns i hans återuppta. Praktikansökaren nämnde att konst och teckning kommer naturligt för honom och att de är gudens gåva till honom. Efter att ha testat vidare insåg vår grundare att denna praktikant sökande hade mycket naturlig talang i design, så anställde han honom för att göra logotypen.

    Vår grundare meddelade till praktikanten de breda idéerna som måste förmedlas med logotypen för företag. Praktikanten kom med initiala skisser och vår grundare gav feedback om dem. Efter många iterationer, den slutliga versionen av logotypen släpptes. Vårt företags grundare beskriver hela processen för att skapa företagets logotyp, från idé till slutlig släpp, som en upphöjande och givande upplevelse.